Όταν μιλαμε για 'ΜΕΡΟΛΟΪ' παραφραση του ημερολογιου στην Παρπαρια εκεινα τα χρονια εννοουμε το κοπαδι  με τα κατσικοπροβατα κυριως  κατσικες του χωριου. Η αναγκη εξοικονόμησης χρονου για άλλες 

ΤΟ "ΜΕΡΟΛΟΪ" ΤΗΣ ΠΑΡΠΑΡΙΑΣ

αγροτικες εργασιες όπως οργωμα , θερος , αλωνισμα , ελιες κλπ. επεφερε ένα ημερολογιο πρόγραμμα με ορισμο καποιων χωριανων (συνηθως 2 ανα ημερα) που επερναν τα "κτηματα"- κατσικοπροβατα ολων οσων ηταν στο πρόγραμμα και τα πηγαιναν στην Αμανη για βοσκη. Αναλογα με τα κεφαλια "κτηματων" ηταν και η συχνοτητα στο πρόγραμμα στο "ΜΕΡΟΛΟΪ" Με τον καιρο το "ΜΕΡΟΛΟΪ" εγινε συννωνυμο του κοπαδιού πχ αν ηθελε καποιος να πει το κοπαδι είναι στην Παγουσαινα ελεγε το "ΜΕΡΟΛΟΪ" είναι εκει , εφυγε το "ΜΕΡΟΛΟΪ" απο εκει ?....Σταθμος συγκέντρωσης ηταν στου

Μαγκλαβα εκει που τελειωνουν τα σπιτια.  Τα κτηματα μολις τα ξεμαντριζαν απο μονα τους πλην ....ιδιοτροπων εξαιρεσεων πηγαιναν στου Μαγκλαβα. Απο εκει ξεκινουσε το "ΜΕΡΟΛΟΪ" κάθε πρωι σε καθορισμενη ωρα ....φυσικα χωρις ρολοϊ και οι βοσκοι το οδηγουσαν  στα βοσκοτόπια που ηταν καθορισμένα γιατι τοτε  οργωναν και  σπερναν την Αμανη επιβλεποντας να μην μπουν σε σπαρμένα χωράφια. Το απόγευμα συγκεντρωναν το κοπαδι ευκολα καθως τα ζωα ηταν μαθημένα όταν εβλεπαν να γερνει ο ηλιος επερναν το δρομο του γυρισμου πλην ελαχιστων ....ανταρτισων αιγων.

Ενα πρόβλημα όχι σπανιο ηταν η περιπτωση <<τοκετου>> στην υπαιθρο απο κακη εκτιμηση ......της επιστημης. Συνηθως οι ιδιοκτητες γνωριζαν ποτε ηταν να γεννησει το "κτημα" και το κρατουσαν μεσα αλλα αν γινοταν λαθος εκτιμηση η μανα παρεμενε στο μαιευτηριο " Αμανη" με τα μικρα της και οι ιδιοκτητες της "λεχωνας" εβγαιναν με τα λαδοφαναρα για τον εντοπισμο τους γνωριζοντας περιπου το σημειο απο τους βοσκους της ημερας , κυριως για τα μικρα για τι κινδυνευαν απο το κρυο και τις αλεπουδες. Καποιες κρυες μερες του χ&epsilon